.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ميرحسين: درباره حضورم جدی هستم

ميرحسين موسوي در جمع جوانان موسوم به جامعه دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامي اعلام كرد: درباره حضور خود جدي هستم و اين حضور را در تناقض با فعاليت‌هاي بقيه دوستان نمي‌بينم.

به گزارش شمال نیوز به نقل از ايلنا, ميرحسين موسوي با بيان اين مطلب تصريح كرد:به آقاي خاتمي و كروبي ارادت دارم و خودم را از دوستان آنها مي‌دانم و از قديم‌‌ها هم كار كرده‌ايم.

وي با اشاره به حضور كانديداهاي مختلف در عرصه انتخابات خاطرنشان كرد: اين چند صدايي بودن را مفيد مي‌دانم، چرا كه معتقدم هر كدام ظرفيت‌هايي را براي كشور ايجاد مي‌كند. در انتخابات اخير مجلس، در برخي مناطق شركت‌كنندگان در انتخابات به شكل غيرقابل قبولي، تنزل يافته بود و اگر مي‌خواهيم اين مساله تكرار نشود، در اين مرحله از صداهاي گوناگون استقبال كنيم.

بيش از گذشته بايد نگران وحدت جامعه باشيم

نخست‌وزير دوران دفاع مقدس اظهار كرد: من به دنبال يك گفتمان ويژه هستم و اين هم منبعث از فضاي اول انقلاب اسلامي است. به نظر من امروز بيش از گذشته بايد نگران وحدت جامعه باشيم و بايد كاري كنيم كه صرف‌نظر از مبارزات سياسي، صفوف مردم را شقه شقه نكنيم.

موسوي با اشاره به تاكيد امام خميني(ره) بر وحدت در جامعه افزود: در كمتر سخنراني از حضرت امام (ره)‌مي‌بينيم كه ايشان از وحدت در جامعه صحبت نكرده باشند، ولي متاسفانه در سال‌هاي اخير بيش از اندازه فضاي سياسي كم اعتنا به اين وحدت مردم بوده است كه اين مي‌تواند خطرآفرين باشد.

نخست‌وزير دوران دفاع مقدس در ادامه با بيان اينكه در نظامي كه انتخابات را مهم مي‌داند بايد انتظار داشت كه دولت‌هاي مختلفي با ديدگاه‌هاي مختلف بر سر كار بيايند، تاكيد كرد: اگر قواعد حاكم بر نظام خوب حفظ شود نبايد بيمي از اين داشت كه جناح‌هاي مختلف جايگزين يكديگر شوند.

موسوي در قسمتي ديگر از سخنان خود گفت: هر گفتماني دافعه و جاذبه اي دارد و بنده به گفتمان انقلاب معتقدم و با بازخواني آن با توجه به شرايط زماني و مكاني آن را مطرح مي كنم و طبيعي است كه در سطح جامعه توجهي به شيوه طرح اين موضوع وجود داشته باشد.

با تضعيف نيروي انساني كارآمد و مديران با تجربه، كشور را فقيرتر كرده‌ايم

وي با بيان اين كه قشر وسيعي از مديران خوب كشور در جناح هاي مختلف حاضرند با هر دولتي كه براي كشور خدمت كند, كار كنند. تاكيد كرد: متاسفانه ما اين حقيقت را نديده گرفته‌ايم و با تضعيف نيروي انساني كارآمد و مديران با تجربه، كشور را فقيرتر كرده‌ايم و فقر از نظر نيروي انساني مهمتر از فقر مالي است.

موسوي با اشاره به اينكه مردم خيلي مثل تشكيلات و جناح‌ها خود را در كليشه‌ها حبس نمي‌كنند,گفت: مردم در يك جمله هم از ايستادگي در مقابل قدرت‌هاي زورگو ممكن است تعريف كنند و هم از آزادي‌هاي اساسي دفاع كنند و از دخالت در امور شخصي مردم تبري بجويند.

موسوي اضافه كرد: مردم عادي كشور ما مي‌دانند كه ايستادگي در مقابل سيل عظيم تغييرات فرهنگي و رسانه‌اي كه در جهان راه افتاده, غيرممكن است در عين حال معتقد به يله كردن همه امور و تسليم در مقابل هر تغييري نيستند. آنها با عقل جمعي خود مي‌دانند كه در اين گونه موارد آنچه موثر است مديريت اين تغييرات در جهت منافع ملي و ارزش‌هاي اسلامي است.

يكي از دلايل ورودم، احساس خطر از دور زدن‌هاي واضح قوانين است

موسوي، يكي از دلايل ورود خود به صحنه گفت‌وگو در عرصه عمومي را احساس خطر از دور زدن‌هاي واضح قوانين دانست و گفت: به نظر بنده اهميت اين مساله از هر مشكل ديگر بيشتر است. اگر قرار است آنچه مجلس تصويب مي‌كند و به صورت قانون در مي‌آيد يا مجمع در چارچوب اختيارات و وظايف خود، تصويب و ابلاغ مي كند، اجرا نشود و اين رويه شود بعد از مدتي چه چيزي از نظام جمهوري اسلامي و قانون اساسي مي‌ماند.

بايد تصور جامعه را از نقش زنان متحول كنيم

در ادامه ‌اين جلسه از مهندس موسوي درباره نقش زنان در جامعه و اينكه چطور مي‌شود به گونه‌اي برنامه‌ريزي كرد كه يك عرصه‌ي باز و پويا براي فعاليت زنان در جامعه ايجاد شود؟ سوال شد. وي در اين رابطه پاسخ داد: شكي نيست كه از نظر آماري و فراواني زنان تحصيل‌كرده، نسبت به قبل از انقلاب تغييرات وسيعي داشته‌ايم و مي‌توانيم نمونه‌اين مساله را در تركيب دانشجويان مشاهده كنيم. در اين زمينه تحول وسيعي را شاهديم ولي زنان متناسب با اين تحول در سطح عمومي كشور حضور پيدا نكرده‌اند و بايد اين مساله شكافته شود تا معلوم شود كه چه دلايلي در اين زمينه وجود دارد.

نخست‌وزير دوران دفاع مقدس با بيان اينكه موانع اوليه‌اي كه مي‌توانست از نظر قانوني جلوي پيشرفت زنان را بگيرد رفع شده است، تصريح كرد: امروزه اگر از كسي بپرسيم كه آيا يك زن مي‌تواند وزير باشد؟ قطعا مي‌گويد بله، ولي عملا مي‌بينيم كه چنين اتفاقي نمي‌افتد. در اين زمينه بايد جامعه را از نظر هنجاري مورد مطالعه قرار دهيم و تصور جامعه را از نقش زنان متحول كنيم.

موسوي بر نقش زنان در احياي جايگاه‌خود در جامعه تاكيد كرد و گفت: اگر جامعه‌زنان كشور اين تصور را نداشته باشند كه بايد در موقعيت‌هاي حساس‌تر حضور يابند، هيچ منعي هم كه نباشد باز هم شاهد حضور موثر آنها نخواهيم بود.

وي با اشاره به مشاركت زنان براي راي دادن در انتخابات اظهار كرد: رويه‌اي ايجاد شده است كه خانم‌ها در چنين عرصه‌هايي حضور داشته باشند. در بحث شوراها نيز شاهد حضور اين قشر هستيم و در اين زمينه هيچ‌گاه هم با مانعي روبه‌رو نشده‌اند و اين نشان مي‌دهد در جاهايي كه تصور مثبتي باشد، بدون اينكه مانعي باشد زنان حاضر مي‌شوند.

رئيس فرهنگستان هنر با تاكيد بر اينكه به نسبت فراواني زنان تحصيل‌كرده و توانا، نقش آنان را در جامعه شاهد نيستيم, خاطرنشان كرد: دليل اين مساله بيشتر از آنكه به تصميم‌گيري سياستمداران مربوط شود به تصور جامعه از نقش زنان بر مي‌گردد. در تحول جامعه در اين زمينه، ‌هم دولت‌ها نقش دارند و هم جامعه‌زنان بايد در اين زمينه فعال شوند و نقش خود را در جامعه بازتعريف كنند. اين مساله موجب مي‌شود كه برخي بداخلاقي‌ها در جامعه نيز از بين برود؛ يعني اگر نقش زنان در جامعه به درستي ديده شود مي‌تواند بسياري از اين بداخلاقي‌ها را حل كند. بعضا گفته مي‌شود كه كشيده شدن زنان به عرصه‌هاي جدي مي‌تواند تاثيرات منفي داشته باشد، ولي من برعكس، معتقدم جدي شدن نقش خانم‌ها مي‌تواند مشكلات فرهنگي ما را حل كند.

وي تاكيد كرد: در رابطه با شركت خانم‌ها در سطوح مديريتي هيچ‌گاه منع قانوني وجود ندارد اما موانع هنجاري هنوز وجود دارد كه بايد حل شود.

دانشجويان در مقابل كژي‌ها و باطل واكنش نشان دهند
موسوي در پايان با تاكيد بر لزوم دفاع از حق و ارزش‌ها به دانشجويان توصيه كرد: از ارزش‌ها و آنچه حق است، دفاع و به مصلحت كشور توجه كنيد و خيلي صريح در مقابل كژي‌ها و باطل واكنش نشان دهيد. اين كار ممكن است در كوتاه مدت به ضرر اين جناح و آن جناح باشد ولي در درازمدت به نفع همه ملت‌ خواهد بود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.057 seconds.